Hur är det med Blocket egentligen?

Permalänk
Medlem

Hur är det med Blocket egentligen?

Har haft ute några olika annonser på blocket nu, ett par möbler och lite verktygsrelaterade grejer, och till min förvåning såg jag att efter en hel månad så har annonserna bara fått drygt 150 visningar vardera.

Det här får mig att undra - är blocket typ dött numera? Vart är det folk i så fall säljer och köper allmänna grejer nuförtiden, på facebook eller (usch)? Finns det nån statistik på vilken den mest aktiva köp- och sälj plattformen är?

Eller är det bara nån slump att just mina annonser fått ovanligt lite visningar, har andra här upplevt motsvarande?

Permalänk
Medlem

Dyrare saker är blocket bättre på än fb marketplace och tvärtom.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk

Jag påstår att olika anonsställen är för olika saker. Blocket är inte alls dött för större saker som fordon och redskap.
Möbler är av sin natur omständigt att sälja, personen ska ha plats för just ens möbel och det krävs en hel del arbete för den att få hem den.
Billiga verktyg så är tradera så mycket snabbare. Jag vet inte vad du syftar på för verktyg.

När det gäller facebook så finns det ofta lokala säljgrupper. Man kan då köpa något av en person och möta upp dem, ofta är det produkter av inget större värde.